Szukaj

Cyrkularne myślenie, dojrzała koncepcja - sukces zespołu PŁ

Sławomir Łaski
Finał konkursu odbył się w ramach Circular Week 2025

Zespół studentów Politechniki Łódzkiej zdobył pierwsze miejsce w konkursie „The Circular Shift: Business Reinvented”, organizowanym przez Instytut Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju INNOWO w ramach Circular Week 2025 – międzynarodowego cyklu wydarzeń poświęconych gospodarce o obiegu zamkniętym, zrównoważonemu rozwojowi i zielonej transformacji.

 



Razem w grze decyzyjnej

arch. MPO Łódź
W czasie prezentacji symulacyjnej gry decyzyjnej

Na Wydziale Organizacji i Zarządzania powstała symulacyjna gra decyzyjna, która pozwala wcielić się w zarząd przedsiębiorstwa komunalnego i podejmować decyzje w realistycznych warunkach rynkowych. Wspólny projekt Wydziału i MPO-Łódź to połączenie nauki, technologii i praktyki biznesowej, mające kształcić przyszłych logistyków i wspierać rozwój nowoczesnych rozwiązań dla gospodarki odpadami.

 



Blended Intensive Programme: Międzynarodowa współpraca i praktyka metody CBL w edukacji

arch. autorki
W czasie zajeć na Wydziale Organizacji i Zarządzania

Przez tydzień studenci z różnych krajów zrzeszonych w sieci ECIU współpracowali nad rzeczywistymi wyzwaniami menedżerskimi w środowisku symulacyjnym. Spotkanie to odbyło się w ramach stacjonarnej części programu Blended Intensive Programme (BIP) pod hasłem „Practical Solutions for Managing Challenges in Industry Through Simulations”, zorganizowanej na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej.

 






Nagroda Rektorów PŁ i UMed za najlepszą publikację naukową

Marcin Szmidt
Uroczystość wręczenia nagród odbyła się w rektoracie PŁ

Rektor Politechniki Łódzkiej, prof. Krzysztof Jóźwik oraz rektor Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, prof. n. med. Janusz Piekarski, spotkali się w pałacyku rektoratu PŁ z grupą sześciorga naukowców.
Okazja była wyjątkowo przyjemna i zarazem niezwykle ważna — zaproszeni goście zostali laureatami wspólnej nagrody rektorów, przyznawanej za najlepszą oryginalną publikację naukową roku 2024.

Nagrodzona praca to efekt interdyscyplinarnych badań łączących świat medycyny i inżynierii – a w tym przypadku, w szczególności biotechnologii.

 



2 miliony z UE na innowacyjne kształcenie

Marcin Szmidt
Zajęcia laboratoryjne - ważny element procesu kształcenia

Projekt „Inteligentna edukacja – wykorzystanie danych w badaniu efektywności kształcenia” ma zmienić sposób, w jaki Politechnika Łódzka podchodzi do procesu kształcenia. Jego celem jest przygotowanie kadry dydaktycznej do wyzwań współczesności – w szczególności związanych z cyfrową i zieloną transformacją oraz z projektowaniem uniwersalnym, które uwzględnia różnorodne potrzeby edukacyjne studentów.




Ośmiu wspaniałych w programie „Uczelnie Przyszłości”

Rektorat PŁ

Ośmioro zdolnych studentek i studentów Politechniki Łódzkiej zostało stypendystami prestiżowego programu „Uczelnie Przyszłości”, który daje im przestrzeń do realizacji nowatorskich projektów i rozwijania kompetencji przyszłości. Podczas posiedzenia Senatu Politechniki Łódzkiej 29 października 2025 roku  uroczyście odebrali dyplomy potwierdzające udział w projekcie. Reprezentują różne wydziały, a ich wspólnym celem jest tworzenie rozwiązań odpowiadających na wyzwania współczesnego świata.