opr. Ewa Chojnacka

  Łódź staje się europejskim centrum debaty o przyszłości szkolnictwa wyższego

Międzynarodowa konferencja „Joint and Double Programmes in Europe”
Marcin Szmidt

Międzynarodowa konferencja „Joint and Double Programmes in Europe”, organizowana 26–27 listopada 2025 r. przez Politechnikę Łódzką i Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, zgromadziła przedstawicieli 17 państw, Komisji Europejskiej, instytucji akredytacyjnych, ambasad oraz wielu europejskich uczelni. 

 



  Ekspert z Politechniki Łódzkiej wyróżniony za innowacyjny system dla transportu drogowego

Radosław Gajewski
arch. prywatne

Logistyka drogowa to gałąź gospodarki szczególnie wrażliwa na wahania cen paliw, rygory środowiskowe oraz presję rynkową. W tym kontekście na znaczeniu zyskują innowacje, które łączą efektywność operacyjną z odpowiedzialnością klimatyczną. Za taki właśnie projekt dr Radosław Gajewski z Wydziału Organizacji i Zarządzania otrzymał Nagrodę Polskiego Towarzystwa Logistycznego za rok 2024.



  Rewolucja w świecie przekąsek? Sukces chemików z PŁ

Mgr inż. Karol Tutek z symbolicznym czekiem – nagrodą za pierwsze miejsce w konkursie Challenge Labs 2025
Karolina Miedzińska

Zaczęło się od pomysłu, który miał po prostu rozwiązać problem. Skończyło się... wygraną w prestiżowym ogólnopolskim konkursie i szansą na milionowe finansowanie. Zespół FitFormFunctiOn z udziałem naukowców z Politechniki Łódzkiej stworzył coś więcej niż tylko przekąskę – zaprojektował produkt, który może zmienić rynek funkcjonalnej żywności.

 




  Nagroda dla absolwentki Politechniki Łódzkiej w konkursie „Women’s Energy in Transition – Polish Edition”

mgr inz. Maja Łukasik z promotorką dr hab. inż. Katarzyną Znajdek, prof. PŁ i prorektorem PŁ prof. Łukaszem Albrechtem

Absolwentka Politechniki Łódzkiej mgr inż. Maja Łukasik zdobyła trzecie miejsce w konkursie Women’s Energy in Transition – Polish Edition, wyróżniając się spośród wielu utalentowanych uczestniczek. Jego organizatorem była firma Dalkia, a uroczyste wręczeniem nagród odbyło się (24.03.) w Ambasadzie Francji w Warszawie, podkreślając francuskie korzenie programu.

 




  Szkolnictwo wyższe i zielona gospodarka

dr hab. inż. Aneta Poniszewska-Marańda, prof. PŁ
Marcin Szmidt

Projekt „Closing the Gaps Between Higher Education and the Green Economy” (GreenEDU) ma na celu zbliżenie szkolnictwa wyższego do potrzeb zielonej gospodarki. Liderem projektu jest Instytut Informatyki z Wydziału FTIMS, a w jego realizacji uczestniczą partnerzy z Cypru, Estonii i Belgii. Budżet projektu przyznany z programu Erasmus+ wynosi 250 000 euro.




  VR wspiera edukację z inżynierii chemicznej

Dr inż. Grzegorz Zwoliński kierujący projektem VRChem w Politechnice Łódzkiej
Marcin Szmidt

Zespół naukowców z Voxel Research Lab Instytutu Mechatroniki i Systemów Informatycznych PŁ, kierowany przez dr. inż. Grzegorza Zwolińskiego oraz prof. PŁ Piotr Owczarz i dr hab. inż. Jacek Stelmach z Katedry Inżynierii Chemicznej, rozpoczął prace nad przełomowym projektem VRChem (Innovative Integration of Virtual Reality in Chemical Engineering Education). Projekt ten, dofinansowany w ramach programu Erasmus+, ma na celu wprowadzenie technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) do edukacji chemicznej na uczelniach.



  CU Green!

mat. ilustracyjny

Politechnika Łódzka (ŁUD PŁ) nawiązała współpracę jako partner w projekcie „CU Green!”. Inicjatywa ta realizowana jest w ramach programu Erasmus+, konkursu Mobility of Youth Workers. Koordynatorem projektu jest „Junge Uni” – uniwersytet dziecięcy działający na Uniwersytecie w Innsbrucku. Drugim partnerem jest uniwersytet dziecięcy Asociația Universitatea Copiilor z Bukaresztu.