Dziesiąty finał

11-07-2018

Pierwszy konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych odbył się w 2009 roku w Instytucie Informatyki Wydziału FTIMS PŁ. Wystartowało wtedy 5 zespołów złożonych ze studentów IV roku. Ich zadaniem było stworzenie wersji demonstracyjnej gry typu RPG. Gry powstały w ramach zajęć prowadzonych przez Zespół Grafiki Komputerowej i Multimediów.

 

 

Konkurs przez lata stawał się coraz większym przedsięwzięciem, poszerzała się jego formuła, z lokalnego stał się wydarzeniem ogólnopolskim wychodzącym poza mury uczelni. Od początku zainteresowanie konkursem wykazywało wiele firm z branży gier komputerowych. W tym roku ich liczba wzrosła do 50. Jubileuszowy finał konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych odbył się pod koniec czerwca w EC1 – Łódź Miasto Sztuki. Obecnej edycji towarzyszyły również : konferencja Computer Games Innovation, konferencja TEWI Technologia, Edukacja, Wiedza, Innowacja oraz hakaton Machine Learning Challenge, a także konkurs IoT (Internet of Thinks).

Do finału weszły po trzy zespoły w każdej kategorii konkursowej Do finału weszły po trzy zespoły w każdej kategorii konkursowej

foto: Jacek Szabela

W finale konkursu gościliśmy 100 zespołów ze szkół i uczelni z całego kraju. Nad rywalizacją w kategoriach: Game Design, Game Development, Mobile Game, Virtual Environment opiekę sprawował Instytut Informatyki PŁ. Kategoria Game Review prowadzona była przez Katedrę Mediów i Kultury Audiowizualnej UŁ, a kategorii Character Design przez Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.

Projekty studentów oceniali jurorzy z ponad 50 firm zajmujących się tworzeniem i produkcją gier komputerowych. Byli wśród nich sponsorzy konkursu: Sprite, Techland, CD Project RED, Teyon, Ten Square Games, SuperHot, 11bit Studios, Arifex Mundi, ARP Games, Wastelands Interactive, The Farm51,Roboto oraz partnerzy: AMD, Infinity Ward, Promised Land Art Festival, Wacom, Hyperbook, Potęga Obrazu, CI Games, Digital Dragons, Game Industry Conference, Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi, Fundacja Indie Games Polska, Poznań Game Arena, Spidor, galeria Bilbio-Art.

 

Poza nagrodami głównymi w kategoriach konkursowych, partnerzy i sponsorzy przyznali nagrody specjalne Poza nagrodami głównymi w kategoriach konkursowych, partnerzy i sponsorzy przyznali nagrody specjalne

foto: Jacek Szabela

Dwudniowe wydarzenie obfitowało w interesujące prezentacje poświęcone tworzeniu oraz produkcji gier komputerowych, prowadzone przez osoby z branży gamedev. Zasadnicza cześć konkursu odbyła się w specjalnie przygotowanej strefie Hands On w Hali Maszyn w EC1. - Jurorzy oraz liczni goście mogli pograć w gry i porozmawiać z zespołami biorącymi udział w konkursie. Pozwoliło to wyłonić Top3 w każdej kategorii konkursowej – mówi dr inż. Radosław Bednarski z Instytutu Informatyki PŁ. - Ściśli finaliści zaprezentowali swoje projekty na scenie. Jurorzy mogli ocenić nie tylko samą grę, ale również sposób jej prezentacji. Uwagę zwracał bardzo wysoki poziom projektów  tegorocznej edycji. Zespoły wyróżniały się pomysłami, wykonaniem, ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi i poczuciem humoru. Jak dodaje - Studenci Politechniki Łódzkiej wypadli bardzo dobrze, zdobyli większość nagród z głównej ścieżki związanej z grami: Development, Mobile, VR. Poza nagrodami głównymi w kategoriach konkursowych, partnerzy i sponsorzy przyznali nagrody specjalne, było ich 20, w poszczególnych ścieżkach konkursowych. Wszyscy finaliści otrzymali również nagrody od Game Industry Conference.