Studencki sukces na Cyberiadzie

10-09-2025

Gleaming Geckos, drużyna studentów z Wydziału Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej zajęła pierwsze miejsce na Mistrzostwach w projektowaniu gier komputerowych - Cyberiada. Finał odbył się w Łodzi  w ramach CD-Action Expo.

Politechnikę Łódzką reprezentowali: Wiktor Krawczyk, Michał Krawczyk, Katarzyna Frykowska, Karol Dębiec, Maciej Raczyński, Juliusz Łuczak, Hubert Łabuda, Klaudia Hołonowicz. Wszyscy są studentami kierunku informatyka stosowana. Praca nad grami trwała rok. Nagrodą jest wyjazd całej drużyny na kursy do Anshar Studio oraz warsztaty motion capture w PJAK Bytom.

Drużyna Gleaming Geckos - ośmioro młodych ludzi stoi na tle przeszklonej ściany Drużyna Gleaming Geckos

foto: arch. Gleaming Geckos

Chcemy powiedzieć, że jesteśmy dumni z naszej wygranej i cieszymy się, że nasze wysiłki zostały docenione. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy pomogli nam w naszej drodze, ogrywali gry i oferowali fantastyczny feedback. W trakcie Cyberiady stworzyliśmy trzy tytuły, dwa na 24 godzinnych game jamach: "Palace of Hand" i "Underpacked" oraz jeden, główny tytuł rozwijany przez cały ten czas "TropChôrta"

- podsumowują członkowie zespołu Gleaming Geckos.

"Underpacked", który jako ostatni tworzony projekt zagwarantował nam zwycięstwo to dzieło, z którego jesteśmy najbardziej dumni. To owoc najlepszej współpracy na game jamie, jaką do tej pory mieliśmy. Gra to chaos control, w którym ratujemy żywność przed zmarnowaniem. Im dłużej gramy, tym jest trudniej, mamy coraz więcej rzeczy do zrobienia i pojawia się prawdziwy chaos. Wielokrotnie podejmujemy decyzje, co nam się bardziej opłaca ratować, żeby jak najdłużej grać. Za nasze postępy dostajemy punkty oraz informację na ekranie końcowym, ile żywności udało nam się uratować przed zmarnowaniem.

Studenci podkreślają, że jako drużyna fantastycznie się dopełniają umiejętnościami oraz świetnie komunikują, co zawdzięczają przede wszystkim doświadczeniu zdobytemu w trakcie studiów na Politechnice Łódzkiej. Wspólnie realizują projekty od 2022 roku, kiedy to zaczęli pracę nad grą "Nycto". Dzięki temu członkowie zespołu wiedzą, czego mogą się spodziewać od siebie nawzajem, jak się porozumieć i jak podzielić zadania. Kolejną bardzo ważną cechą tej grupy jest to, że zwyczajnie się lubią. Są przyjaciółmi, którzy wzajemnie się wspierają, a w ich ekipie nie powstają niepotrzebne konflikty mogące negatywnie wpłynąć na współpracę – co ma szczególne znaczenie, gdy na stworzenie gry jest zaledwie 24 godziny.

Wszystkie ich projekty można znaleźć pod linkiem: https://gleaminggeckos.itch.io/