Projekt, produkt, promocja

21-12-2020

Politechnika Łódzka wspólnie z partnerami z Turcji i Portugalii rozpoczyna realizację projektu, w którym opracowana zostanie nowa metoda kształcenia dla studentów kierunków artystycznych i projektowych. Na ten cel Komisja Europejska przyznała grant w wysokości 130 047 euro.

Liderem projektu „Project-Product-Promotion. International Collective for Design” jest Wydział Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów Politechniki Łódzkiej.

Dofinansowanie otrzymaliśmy w ramach programu Erasmus+. Projekt wpisuje się w tzw. partnerstwa strategiczne na rzecz szkolnictwa wyższego, dlatego jego efektem ma być nowy kształt i przebieg kształcenia wypracowane wspólnie z naszymi partnerami – mówi koordynatorka projektu dr Marta Miaskowska z Instytutu Architektury Tekstyliów.

Do współpracy Politechnika Łódzka zaprosiła turecką uczelnię Eskisehir Osmangazi University i

portugalskie Centro de Investigacao e Formacao em Artes e Design zlokalizowane w Porto, centrum zajmujące się badaniami i szkoleniami w zakresie sztuki i wzornictwa.

 Instytucją wspierającą spoza UE jest amerykański College for Creative Studies z Detroit.

- Projekt zakłada opracowanie metody edukacyjnej, która przygotuje studentów do pracy kreatywnej obejmującej zespołowy cykl tworzenia nowego produktu. W myśl tej metody w każdym kraju partnerskim odbędą się dwutygodniowe warsztaty zakończone wystawą. Z Politechniki Łódzkiej wezmą w nich udział studenci z kierunku wzornictwo – wyjaśnia dr Marta Miaskowska. Pierwszy warsztat zaplanowany jest na maj 2021 i odbędzie się w Portugali, kolejny w Polsce w październiku 2021 a ostatni w Turcij na przełomie kwietnia i maja 2022. Warsztaty zaplanowane są w wersji stacjonarnej. Grupy warsztatowe składać się będą z 12-13 osób w tym nauczycieli z instytucji partnerskich i wspierających studentów krajów partnerskich oraz studentów kierunku wzornictwo PŁ.

W czasie każdego z takich spotkań studenci wspólnie wypracują unikatowy produkt z zakresu sztuki i wzornictwa, dla którego przygotują system identyfikacji wizualnej oraz promocji służącej jego sprzedaży. Jak podkreśla koordynatorka projektu przejście tej całej ścieżki uświadomi studentom realne warunki przyszłej pracy i zachęci ich do własnej przedsiębiorczości.

Projekt rozpoczął się w grudniu tego roku i potrwa do końca stycznia 2023r.