Powstaną materiały do Integrated Design

07-11-2019

Europejski projekt Transdisciplinary Methodology for Integrated Design in Higher Education o akronimie HIGH5 rozpoczął się spotkaniem koordynatora projektu - Politechniki Łódzkiej z partnerami z Grecji, Estonii, Portugalii i Bułgarii

 

Celem było omówienie strategii i planu działań na najbliższe dwa lata. Projekt zakłada stworzenie międzynarodowych programów i materiałów dydaktycznych do pracy projektowej ze studentami, wykorzystujących i łączących różne techniki pod hasłem Integrated Design.

Uczestnikami wydarzenia inaugurującego projekt HIGH5, których powitał prorektor dr hab. Witold Pawłowski, prof. PŁ byli członkowie konsorcjum oraz nauczyciele akademiccy PŁ, studenci i doktoranci zainteresowani rozwojem nowoczesnych form dydaktycznych w szkolnictwie wyższym. Przedstawicielki naszej uczelni - mgr Adrianna Kozłowska z Centrum Współpracy Międzynarodowej oraz dr inż. Agnieszka Mrozek z Działu Kształcenia PŁ omówiły rozwój Politechniki Łódzkiej w zakresie umiędzynarodowienia uczelni oraz interdyscyplinarnych, nowoczesnych metod kształcenia. Poruszone zostało też znaczenie podnoszenia jakości kształcenia oraz podejmowane zmierzające do tego inicjatywy.

Działalność interdyscyplinarnej grupy DT4U z PŁ, która zainicjowała i przygotowała projekt HIGH5 przedstawił dr inż. Krzysztof Jastrzębski. Główne założenia projektu omówiła jego koordynatorka mgr inż. Anna Laska-Leśniewicz. Kolejnymi prelegentami byli przedstawiciele konsorcjum projektu. O swoich uczelniach, wprowadzonych innowacyjnych formach kształcenia oraz o zrealizowanych już projektach mówili: dr Hariklia Tsalapata z University of Thessaly w Grecji, prof. Elisabeth T. Pereira i prof. João Paulo Bento z University of Aveiro w Portugalii, prof. Tatjana Põlajeva z EuroAcademy w Estonii oraz prof. Eugenia Kovatcheva z University of Library Studies and Information Technologies w Bułgarii.

W spotkaniu uczestniczyli też przedstawiciele University College London (UCL), którzy odwiedzili Politechnikę Łódzką w ramach obserwacji dobrych praktyk związanych z innowacyjną dydaktyką. W UCL realizowana była część programu PŁ Mistrzowie Dydaktyki, w którym brały udział przedstawicielki zespołu DT4U: dr inż. Katarzyna Znajdek, dr inż. Dorota Kamińska i dr Monika Malinowska-Olszowy, prof. PŁ. W ramach tego programu odbyło się dwutygodniowe szkolenie w Londynie, mające stanowić inspirację dla nauczycieli akademickich do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod tutoringu.

Integralną częścią spotkania był networking przy kawie wszystkich uczestników spotkania.

 

 

... ...

Projekt o akronimie HIGH5 finansowany jest z programu Erasmus+ w ramach akcji 2. Partnerstwa Strategiczne w sektorze Szkolnictwa Wyższego.