Pomoc w nauce programowania

23-10-2017

Konferencja zatytułowana Kodowanie to nie wyzwanie zaprezentowała efekty projektu Fostering coding Education in Europe – Edu–Code realizowanego w Politechnice Łódzkiej.

Projekt współfinansowany był w ramach Erasmus+i koordynowany przez Foundation for Development Innovation and Technology z Hiszpanii. W pracach uczestniczyli partnerzy z Włoch, Grecji oraz Norwegii. Edu-Code pomyślany został przede wszystkim z myślą o rozwinięciu umiejętności korzystania z technologii cyfrowych osób, które w swojej pracy stykają się ze współczesnymi technikami informatycznymi, ale nie mają wystarczającej wiedzy na temat oprogramowania i urządzeń, na których jest ono uruchomione.

W czasie konferencji zorganizowanej w Centrum Technologii Informatycznych zaprezentowana została platforma, na której zamieszczono materiały dydaktyczne pozwalające każdemu z nas zostać programistą. Szczególne zainteresowanie spotkaniem wykazali nauczyciele informatyki ze szkół podstawowych. Specjalnie dla nich zorganizowano sesję, na której przedstawiciele dwóch firm zajmujących się innowacyjnymi pomocami dydaktycznymi pokazali swoje rozwiązania. Jednym z nich by robot Photon, który uczy się wraz z dzieckiem. Drugi pomysł to zestaw prostych czujników Internetu Rzeczy do samodzielnego programowania przez nastolatków.

W ramach warsztatów zaprezentowano działanie platformy edukacyjnej, która powstała w efekcie prac w projekcie Edu-Code. Obecnie jest na niej umieszczonych kilka kursów, takich jak: Podstawowe umiejętności cyfrowe, Nauka programowania z dziećmi, Algorytmiczne myślenie, Podstawy programowania. Będą one dostępne zarówno w języku angielskim jak i w językach krajów partnerskich. Opracowane materiały są swoistym drogowskazem, co należy zrobić, aby rozpocząć przygodę z programowaniem niezależnie od wieku i posiadanych umiejętności, bo przecież kodowanie to nie wyzwanie....