PŁ promuje branżę IT

13-10-2020

Znaczenie branży IT w Łodzi dynamicznie rośnie, pojawiają się nowe firmy i wciąż zwiększa się zapotrzebowanie na pracowników w tym nowoczesnym sektorze gospodarki. Czy, aby związać się z tą branżą trzeba być programistą, mieć wykształcenie informatyczne?

Politechnika Łódzka wraz z ICT Polska Centralna Klaster stworzyły cykl klipów promujących przebranżowienie, jako jeden ze sposobów na związanie kariery zawodowej z branżą informatyczną. Kampania Join IT in Łódź pokazuje, że osoby bez wykształcenia kierunkowego czy technicznego, dobrze mogą odnaleźć się w branży ICT.

Wbrew obiegowej opinii, w szeroko pojętej branży IT, swoje miejsce mogą znaleźć nie tylko umysły ścisłe – informatycy, elektronicy i absolwenci innych kierunków technicznych, ale także osoby, które swoją karierę zawodową planowały realizować w zupełnie innych dziedzinach.

Jednym z celów kampanii jest wsparcie idei life-long learning promowanej i realizowanej na Politechnice i łódzkich uczelniach oraz pokazanie szerokiego spektrum możliwości rozwoju i uzupełniania kompetencji w ramach oferty łódzkich szkół wyższych. Firmy z ICT Polska Centralna Klaster również oferują ścieżki rozwoju prowadzące do stanowisk programistów.

 

W czasie brefingu: od lewej prorektor prof. Paweł Strumiłło, Michał Hertel, Angelika Karbowa (przebranżowiła się i pracuje w Accenture) oraz wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik W czasie brefingu: od lewej prorektor prof. Paweł Strumiłło, Michał Hertel, Angelika Karbowa (przebranżowiła się i pracuje w Accenture) oraz wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik

foto: Jacek Szabela

Kampania Join IT in Łódź pokazuje, że nie-informatyk w branży IT może stać się specjalistą w różnych obszarach: od niezwykle istotnego dla procesów biznesowych obszaru HR czy zarządzania projektami, przez marketing po testera oprogramowania czy stanowiska związane z analizą danych.

Bohaterowie cyklu Join IT in Łódź zdecydowali się dokonać zmian w swoim życiu – rozpocząć pracę nie tylko w nowej firmie, ale w branży o zupełnie innej specyfice. W filmach występują osoby, którzy dobrze zaaklimatyzowały się w nowej dla nich rzeczywistości zawodowej mimopo, że nie posiadali kierunkowego wykształcenia informatycznego.

Na klipach widzimy pracowników w ich środowisku – w miejscu pracy i poznajemy ich historie. Dowiadujemy się, jak osiągnęli sukces, jakie działania w firmie pomogły im się przekwalifikować, odnaleźć i rozwijać w nowym miejscu pracy. Opowiadają o swojej ścieżce rozwoju zawodowego, a także sposobach zdobywania wiedzy i umiejętności.

Cykl przewiduje publikacje na www.joinitinlodz.pl w kolejnych tygodniach października. Pierwszy klip we wtorek 14 października. Dzień wcześniej odbyła się konferencja prasowa związana z ruszającą właśnie kampanią. Wzięli w niej udział prorektor ds. rozwoju i jednocześnie przewodniczący Rady ICT Polska Centralna Klaster prof. Paweł Strumiłło oraz pierwszy wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik. Było też dwoje bohaterów kampanijnych klipów.

klip promocyjny