Smart Campus Politechniki Łódzkiej

21-01-2020

Politechnika Łódzka, jak wiele innych wiodących wyższych szkół na świecie, sukcesywnie wdraża elementy programu interaktywnej uczelni - Smart Campus. Kolejnym z nich było uruchomienie mobilnej aplikacji Mobile Alert.

Aplikacja ta została udostępniona przez firmę Hexagon – członka klastra ICT Polska Centralna, koordynowanego przez PŁ. Pomysł jej uruchomienia został zrealizowany w ramach projektu IDEA BOX.

 

plakat projektu plakat projektu

Dzięki Mobile Alert pracownicy oraz studenci mają możliwość zgłaszania różnych zdarzeń, jak np. przypadki zniszczonej zieleni, nieprawidłowe parkowanie, przeszkody dla osób niepełnosprawnych itp. Dokonane zgłoszenia są anonimowe. Aplikacja jest niezwykle prosta w obsłudze i może być zainstalowana na urządzeniach z systemem iOS i Android. Wystarczy zrobić i wysłać zdjęcie (lokalizacja zostanie pobrana za pośrednictwem funkcji GPS). W ten sposób uczelniane służby porządkowe mogą w krótkim czasie, reagować na powstałe sytuacje. Aplikacja obejmuje swoim zasięgiem wszystkie politechniczne kampusy, czyli powierzchnię ok. 32 ha i blisko 20000 osób. Zainteresowani mają również możliwość śledzenia na uczelnianej platformie WIKAMP raportów, które zawierają statystyki zgłoszeń, ich rodzaje oraz terminów realizacji.

Należy jedna pamiętać, że Mobile Alert nie jest aplikacją służącą do zgłaszania zdarzeń nagłych, gdzie wymagana jest natychmiastowa interwencja np. pogotowia ratunkowego lub straży pożarnej.

Przypomnijmy, że od ubiegłego roku pracownicy, studenci oraz goście uczelni mogą korzystać z wirtualnego spaceru po politechnice dzięki umieszczeniu zdjęć kampusów na platformie Google Street View. Politechnika Łódzka zamierza kontynuować rozbudowę tego typu narzędzi wspierających koncepcję inteligentnego kampusu, tak aby uczelnia stawała się coraz bardziej otwarta na interaktywny kontakt ze społecznością akademicką i otoczeniem.

 

W projekcie „IDEA BOX - pomysły pracowników i studentów na rzecz rozwoju PŁ” wpłynęło w tym roku do Działu Rozwoju Uczelni kilkadziesiąt pomysłów na łączną kwotę ponad 900 tys. zł. Budżet tegorocznej edycji wynosił 50 tys. zł.

Poza aplikacją Mobile Alert z nadesłanych zgłoszeń wybrano do realizacji zakup dwóch dodatkowych gablot informacyjnych typu roll-poster i umieszczenie dwóch samoobsługowych stacji naprawy rowerów. Stacje te mają bogaty osprzęt oraz pompki posiadające adapter do każdego rodzaju zaworów rowerowych. Mogą z nich korzystać również osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich.